ūüéĄGod jul og godt nytt√•rūüéĄ

Filmforbundets kontor er stengt fra og med den 22. desember til den 2. januar 2023.

Vi ser frem til √• h√łre fra deg igjen! Jo mer du bruker medlemskapet, desto st√łrre verdi vil du oppleve. Vi √łnsker deg og dine en god jul og et godt nytt √•r!

Valgkomiteen utlyser flere spennende verv – s√łk n√•!

Vil du sitte i styret til Filmforbundet? I valgkomiteen eller kontrollkomiteen? Eller hva med F¬©Rs fordelingsutvalg? Du har n√• muligheten til √• l√¶re mer om TV- og filmbransjen, p√•virke og gj√łre en forskjell for deg og dine kolleger ved √• melde din interesse for en rekke viktig verv som ¬†skal velges p√• landsm√łtet den 27.

N√• kan du s√łke bibliotekvederlag for 2023

Norsk filmvederlagsfond (NFVF) skal n√• fordele bibliotekvederlag for norske audiovisuelle verk som var tilgjengelige for publikum p√• offentlig bibliotek i Norge i 2023. Det inneb√¶rer at hvis du er opphaver til et audiovisuelt verk som var gratis tilgjengelig for utl√•n for publikum i det norske biblioteksystemet i 2023 kan du s√łke bibliotekvederlag, dersom du oppfyller

HMS-kurs med Filmforbundet og Virke Produsentforeningen

Oppdater din kunnskap om endringene i arbeidsmilj√łloven og l√¶r mer om hvordan du kan bidra til en tryggere og bedre arbeidsdag gjennom dette fire-dagers helse-, milj√ł-, og sikkerhetskurset. HMS-kurset gir deg viktig kompetanse om loven og mulighet for √• delta i viktige diskusjoner om arbeidsmilj√ł, sikkerhet, inkludering og b√¶rekraft sammen med kolleger og dyktige innledere

Jobber du med eller har du interesse for tegnspråk i medieproduksjon?

Behovet for filmproduksjon p√• eller med tegnspr√•k er √łkende og fagfeltet utvikler seg i h√łyt tempo. Det stilles stadig st√łrre spr√•klige, filmtekniske og kulturelle krav til filmprodusenter og universell utforming i media. Den 15. februar p√• Hjertnes kulturhus i Sandefjord inviterer Tegn.tv¬†til¬†en √•pen fagdag for norske filmprodusenter, enten du er en erfaren tegnspr√•kprodusent eller en

Alt du trenger √• vite om Filmforbundets landsm√łte helgen den 27.-28. april

I √•r markerer vi en stor endring for Filmforbundet. En pilot, landsm√łtet med delegatmodell,¬†gjennomf√łres for f√łrste gang¬†helgen den 27. – 28. april p√• Voksen√•sen hotell. M√•let er at landsm√łtet skal bli en innholdsrik helg, med livlige diskusjoner, gjennomgang av krav og forberedelser til¬†tarifforhandlingene¬†og¬†workshops. Ikke minst gir landsm√łtet¬†medlemmene v√•re¬†en gylden sjanse til √• bli kjent p√•