🚀 Vi sĂžker en engasjert forvaltningsrĂ„dgiver med gode IT-, Ăžkonomi- og excelkunnskaper ✹

Hvert Är distribuerer Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, F©R, flere millioner i opphavsrettsvederlag til rettighetshavere. Disse periodiske utbetalingene fungerer for mange TV- og filmarbeidere som en Þkonomisk ryggrad, som ikke bare gir nÞdvendig stÞtte i usikre perioder, men ogsÄ muliggjÞr kontinuitet i skapende arbeid.

NÄ er vi pÄ utkikk etter deg som har gode ferdigheter innen Þkonomi, IT og excel, og som vil vÊre med Ä vedlikeholde og videreutvikle vÄre digitale vederlagssystemer. Er det deg?

Les mer om arbeidsoppgavene og hva vi kan tilby, her.

Vi gleder oss til Ă„ hĂžre fra deg!

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nÄ Riksmeklers bistand for Ä forsÞke Ä komme i mÄl. VÄre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svÊrt presset bÄde pÄ lave lÞnninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du vÊre med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

NÄ har du mulighet til Ä vÊre med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet sÞker etter et medlem og en vararepresentant til Ä representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to Ärene. Arbeidsmengden har normalt sett vÊrt deltakelse pÄ tre Ärlige mÞter som holdes pÄ hÞsten, samt Ä se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

NÄ kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist pĂ„ TV og pĂ„ visse strĂžmmeplattformer i visningsĂ„ret 2022. I tillegg skal vi foreta en sĂŠrskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstĂ„ende produksjoner. Registreringsskjemaene er nĂ„ Ă„pne! Fristen for registrering er midnatt sĂžndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg Ă„ lese igjennom vĂ„r huskelapp (seks punkter) fĂžr registrering, trykk

PÄmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰NĂ„r? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen pĂ„ Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls pĂ„ bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strĂžmming har norsk drama gĂ„tt fra gullalder til tĂžff tid pĂ„ kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger Ă„ vite om Filmforbundets landsmĂžte

Til helgen er det Filmforbundets fĂžrste landsmĂžte! Sakspapirer, Ă„rsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved Ă„ trykke her.