ūüöÄ Vi s√łker en engasjert forvaltningsr√•dgiver med gode IT-, √łkonomi- og excelkunnskaper ‚ú®

Hvert √•r distribuerer Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, F¬©R, flere millioner i opphavsrettsvederlag til rettighetshavere. Disse periodiske utbetalingene fungerer for mange TV- og filmarbeidere som en √łkonomisk ryggrad, som ikke bare gir n√łdvendig st√łtte i usikre perioder, men ogs√• muliggj√łr kontinuitet i skapende arbeid.

N√• er vi p√• utkikk etter deg som har gode ferdigheter innen √łkonomi, IT og excel, og som vil v√¶re med √• vedlikeholde og videreutvikle v√•re digitale vederlagssystemer. Er det deg?

Les mer om arbeidsoppgavene og hva vi kan tilby, her.

Vi gleder oss til √• h√łre fra deg!

VIKTIG INFORMASJON SOM F√ėLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE P√Ö TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten f√łr vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til m√łtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober m√•ned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med √• skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger n√• Riksmeklers bistand for √• fors√łke √• komme i m√•l. V√•re medlemmer som jobber med tv-underholdning er sv√¶rt presset b√•de p√• lave l√łnninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

N√• har du mulighet til √• v√¶re med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen¬†i Filmforbundet s√łker etter et medlem og en vararepresentant til √• representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to √•rene. Arbeidsmengden har normalt sett v√¶rt deltakelse p√• tre √•rlige m√łter som holdes p√•¬†h√łsten, samt √• se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F¬©R skal i 2024¬†dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist p√• TV og p√• visse str√łmmeplattformer i visnings√•ret 2022. I tillegg skal vi foreta en s√¶rskilt fordeling for omtrent 20¬†enkeltst√•ende produksjoner. Registreringsskjemaene er n√• √•pne! Fristen for registrering er midnatt s√łndag 23. juni 2024. ūüďĚVi anbefaler deg √• lese igjennom v√•r huskelapp (seks punkter)¬†f√łr¬†registrering, trykk