Nyhetsarkiv

Kunst- og kulturbransjen – interessekamp for «løsarbeidere»: Fafofrokost med rapportlansering

2. oktober 2019 Tags:

Fafo inviterer til frokostarrangement onsdag 9. oktober 2019 kl. 08:30–09:45, i Fafos lokaler i Borggata 2B på Grønland i Oslo.

Påmelding innen 8. oktober. Bindende påmelding til Fafo: MELD DEG PÅ HER

Du kan også se seminaret på ►Fafo-tv

_______________________________________________________________________

Fra Fafos presentasjon av arrangementet:

Kunstnere og kulturarbeidere utmerker seg ved at de langt sjeldnere enn andre har fast ansettelse og forutsigbar inntekt. I lys av digitalisering og nye tilknytningsformer har Fafo sett nærmere på hvordan kunstnernes organisasjoner jobber med å sikre sine medlemmers inntekts- og arbeidsbetingelser.

Hva er effektive virkemidler når oppdragsgiver ikke nås gjennom tariffavtaler? Er det noe å lære for andre yrkesgrupper som ser en vekst i nye typer tilknytningsformer? Hvordan kan organisasjonene sikre medlemmenes økonomiske interesser når teknologien og plattformene er internasjonal? Kan de mange små organisasjonene innen kunst og kultur styrke sin posisjon gjennom mer forpliktende samarbeid? Eller er man fortsatt for ulike?

På denne Fafofrokosten har vi invitert representanter fra organisasjonene innen kunst- og kulturfeltet til å diskutere disse temaene med utgangspunkt i en ny rapport som Fafo har utarbeidet for LO.

Program og mer informasjon på seminarets nettside._______________________________________________________________________

Frokost, frukt og kaffe/te serveres fra kl. 08:15. Seminaret er gratis og varer fra kl. 08:30–09:45.
Det serveres vegetar
og gluten-/laktosefrie alternativer.

Fafo holder til i Borggata 2B ved politihuset og Grønland kirke. 10 minutters gange fra Oslo Sentralstasjon,5 minutters gange fra Grønland eller Tøyen T-banestasjon, Buss 37 stopper utenfor. Kart

E-post - generelle henvendelser:
post@filmforbundet.no

E-post - medlemshenvendelser: