Frist for å registrere dine produksjoner er 12. desember 2016

3. desember 2016 Tags:

Norsk filmvederlagsfond forvalter vederlagsmidler forhandlet fram av Norsk filmforbund (NFF), Norske Filmregissører (NFR), Norsk audiovisuell oversetterforening (NAVIO) og Kulturdepartementet. Fondet dekker vederlag til rettighetshavere for statens vederlagsfrie bruk av film, som primært er filmer til utlån på bibliotekene. Faggrupper vi deler ut vederlag til er manusforfatter, manusforfatter adapsjon, regissør, fotograf, klipper, lydsjef/lyddesigner, scenograf/produksjonsdesigner, innslagsanimatør/VFX, kostymedesigner og maskør.

Filmvederlagsfondet har fra og med høsten 2016 gått over til å fordele individuelle vederlag for statens bruk av audiovisuelle verk. For å sikre deg vederlag fra filmvederlagsfondet må du registrere dine verk og laste opp dokumentasjon på vederlagsfri distribusjon.

Neste frist for å registrere dine produksjoner: 12. desember 2016

Logg deg inn her og registrer dine produksjoner: https://filmforbundet.no/Min-side/Filmvederlagsfondet#/fc/list

Tlf. sentralbord: 21 52 33 80
(Betjent hverdager kl. 11.00-15.00)