Husk registreringsfrist for Norsk filmvederlagsfond 8. desember!

22. november 2017 Tags:

Norsk filmvederlagsfond deler ut individuelle vederlag for statens bruk av audiovisuelle verk (som primært er utlån fra bibliotek).

Innloggingsportal for filmvederlagsfondet er ny av året! For riktig utbetaling av vederlag er det viktig at du logger inn og etterser at kontakt, kontoinformasjon, og din filmografi stemmer slik at du får fylt ut det som eventuelt mangler før fristen går ut.

Alle titler du ønsker vederlag for må være dokumentert og sendt til behandling av minst én rettighetshaver på verket før fristen går ut 8. desember. De fleste verk som ble dokumentert og godkjent for vederlagsutbetaling i fjor er automatisk godkjent for vederlag også i år. Hvilke dette gjelder vil være tydelig merket i oversikten over dine produksjoner.

LOGG INN OG DOKUMENTER DINE PRODUKSJONER HER

Passord bestiller du ved innlogging. Nye brukere kan enkelt opprette dette ved å klikke på linken over.

Norsk Filmvederlagsfond dekker vederlag til faggruppene regissør, manusforfatter, manusforfatter adapsjon, fotograf, klipper, lydsjef, lyddesigner, scenograf, produksjonsdesigner, innslagsanimatør, VFX, kostymedesigner og maskør.

Ved spørsmål, kontakt filmvederlagsfondet på epost: info@filmvederlagsfondet.no eller henvend deg til fondet via online chat når du har logget deg inn på siden din.

Vennlig hilsen fra Norsk filmvederlagsfond

Epost: medlem@filmforbundet.no