Art Department Masterclass in Turin, Italy, October 14-19.

Art Department Masterclass offers an educational programme for art department crew. The content of the masterclass training includes lectures and case studies revealed by globally-acknowledged production designers, Q&A sessions, compelling discussions on the latest and most relevant topics in the field. The full list of experts will be revealed soon, but here’s a teaser:

• Production Designer GRENVILLE HORNER (The End of the F***ing World, Adult Material)
  • Art Director FLEUR WHITLOCK (The End of the F***ing World, Adult Material)
  • VFX Coordinator LUIGI PISCIOTTA (Reminiscence, Doctor Sleep)

DATES: October 14-19
DEADLINE TO APPLY: September 15th

TARGET PARTICIPANTS: 20 professionals working in the art department. Not less than 70% of participants from EU countries (participating in MEDIA strand) and no more than 20% of participants from the rest of the world.

FEE: 600 Eur. This amount covers workshop training, accommodation, and part of subsistence during the workshops. Participants must pay their travel costs. Scholarships that work as a waiver of participation fee, are available.

MORE INFORMATION AND APPLICATION FORM: www.artdepartmentmasterclass.com
Please also notice a visual of the project attached.

Here’s a brief video from our previous training session in Turin, that shows the potential participants what to expect: https://vimeo.com/306197772

Meld deg på HMS-kurs arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund

Bli kjent med arbeidsmiljøloven, styrke CV-en din, møt kolleger og bli med å diskutere hvordan vi skaper en bedre og

Fakkeltog til støtte for våre kolleger i Iran

Vi inviterer herved kolleger i kunst, musikk, dans, litteratur, TV, film og andre i kulturbransjen til en stille solidaritetsmarkering foran

Gå på lønn og få bedre vern ved utsettelse og oppsigelse

Starten av 2022 var preget av et høyt produksjonsvolum, men prisvekst og økte renter den seneste tiden påvirker også TV-

Påminnelse: Søk bibliotekvederlag før fristen den 16. januar

Norsk filmvederlagsfond (NFVF) fordeler bibliotekvederlag for norske audiovisuelle verk som er tilgjengelige på offentlige bibliotek. Dersom du er opphaver til et

Vil du være jurymedlem til Gullrutens fagpriser?

Valgkomiteen i Norsk filmforbund ser etter dyktige bransjefolk til å representere TV-arbeiderne i juryene til Gullrutens Fagpriser. Spennet på det