Art Department Masterclass in Turin, Italy, October 14-19.

Art Department Masterclass offers an educational programme for art department crew. The content of the masterclass training includes lectures and case studies revealed by globally-acknowledged production designers, Q&A sessions, compelling discussions on the latest and most relevant topics in the field. The full list of experts will be revealed soon, but here’s a teaser:

• Production Designer GRENVILLE HORNER (The End of the F***ing World, Adult Material)
  • Art Director FLEUR WHITLOCK (The End of the F***ing World, Adult Material)
  • VFX Coordinator LUIGI PISCIOTTA (Reminiscence, Doctor Sleep)

DATES: October 14-19
DEADLINE TO APPLY: September 15th

TARGET PARTICIPANTS: 20 professionals working in the art department. Not less than 70% of participants from EU countries (participating in MEDIA strand) and no more than 20% of participants from the rest of the world.

FEE: 600 Eur. This amount covers workshop training, accommodation, and part of subsistence during the workshops. Participants must pay their travel costs. Scholarships that work as a waiver of participation fee, are available.

MORE INFORMATION AND APPLICATION FORM: www.artdepartmentmasterclass.com
Please also notice a visual of the project attached.

Here’s a brief video from our previous training session in Turin, that shows the potential participants what to expect: https://vimeo.com/306197772

Valgkomiteen utlyser flere spennende verv – søk nå!

Vil du sitte i styret til Filmforbundet? I valgkomiteen eller kontrollkomiteen? Eller hva med F©Rs fordelingsutvalg? Du har nå muligheten til å lære mer om TV- og filmbransjen, påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger ved å melde din interesse for en rekke viktig verv som  skal velges på landsmøtet den 27.

Nå kan du søke bibliotekvederlag for 2023

Norsk filmvederlagsfond (NFVF) skal nå fordele bibliotekvederlag for norske audiovisuelle verk som var tilgjengelige for publikum på offentlig bibliotek i Norge i 2023. Det innebærer at hvis du er opphaver til et audiovisuelt verk som var gratis tilgjengelig for utlån for publikum i det norske biblioteksystemet i 2023 kan du søke bibliotekvederlag, dersom du oppfyller

HMS-kurs med Filmforbundet og Virke Produsentforeningen

Oppdater din kunnskap om endringene i arbeidsmiljøloven og lær mer om hvordan du kan bidra til en tryggere og bedre arbeidsdag gjennom dette fire-dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurset. HMS-kurset gir deg viktig kompetanse om loven og mulighet for å delta i viktige diskusjoner om arbeidsmiljø, sikkerhet, inkludering og bærekraft sammen med kolleger og dyktige innledere

Jobber du med eller har du interesse for tegnspråk i medieproduksjon?

Behovet for filmproduksjon på eller med tegnspråk er økende og fagfeltet utvikler seg i høyt tempo. Det stilles stadig større språklige, filmtekniske og kulturelle krav til filmprodusenter og universell utforming i media. Den 15. februar på Hjertnes kulturhus i Sandefjord inviterer Tegn.tv til en åpen fagdag for norske filmprodusenter, enten du er en erfaren tegnspråkprodusent eller en

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte helgen den 27.-28. april

I år markerer vi en stor endring for Filmforbundet. En pilot, landsmøtet med delegatmodell, gjennomføres for første gang helgen den 27. – 28. april på Voksenåsen hotell. Målet er at landsmøtet skal bli en innholdsrik helg, med livlige diskusjoner, gjennomgang av krav og forberedelser til tarifforhandlingene og workshops. Ikke minst gir landsmøtet medlemmene våre en gylden sjanse til å bli kjent på