Art Department Masterclass in Turin, Italy, October 14-19.

Art Department Masterclass offers an educational programme for art department crew. The content of the masterclass training includes lectures and case studies revealed by globally-acknowledged production designers, Q&A sessions, compelling discussions on the latest and most relevant topics in the field. The full list of experts will be revealed soon, but here’s a teaser:

• Production Designer GRENVILLE HORNER (The End of the F***ing World, Adult Material)
  • Art Director FLEUR WHITLOCK (The End of the F***ing World, Adult Material)
  • VFX Coordinator LUIGI PISCIOTTA (Reminiscence, Doctor Sleep)

DATES: October 14-19
DEADLINE TO APPLY: September 15th

TARGET PARTICIPANTS: 20 professionals working in the art department. Not less than 70% of participants from EU countries (participating in MEDIA strand) and no more than 20% of participants from the rest of the world.

FEE: 600 Eur. This amount covers workshop training, accommodation, and part of subsistence during the workshops. Participants must pay their travel costs. Scholarships that work as a waiver of participation fee, are available.

MORE INFORMATION AND APPLICATION FORM: www.artdepartmentmasterclass.com
Please also notice a visual of the project attached.

Here’s a brief video from our previous training session in Turin, that shows the potential participants what to expect: https://vimeo.com/306197772

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.