Diplom til film om F©R i Visuelt-konkurransen

Designbyrået Try APT har nylig laget en informasjonsfilm for Filmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R). I gårsdagens store designkonkurranse Visuelt ble filmen hedret med diplom. Dette sa juryen: “Veldig originalt og distinkt uttrykk, god flyt og animasjon. Stikker seg ut og bidrar til å gjøre folk oppmerksomme på en organisasjon det kanskje ikke er så mange som har hørt om, selv i målgruppa.”

Vi er svært stolte av filmen, som på ett minutt klarer å oppsummere essensen i F©Rs kollektive arbeid for å ivareta rettighetene til opphavere i film- og TV-bransjen. Takk til Try APT for godt samarbeid, og til F©Rs dfordelingsutvalg som har sørget for en god brief til motion designerne! (Filmen er også nominert i to kategorier i European Design Awards, som deles ut senere i år.)

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Se alle vinnerne på Grafills nettsider: https://www.grafill.no/visuelt/vinnere/2020/moving-image

Opprop overrakt til Kultur- og likestillingsministeren

På fredag overrakte skuespiller Forouzan Jamshidnejad, filmskaper Ali Parandian og forbundsleder Elisabeth O. Sjaastad over 700 signaturer på oppropet fra den