Diplom til film om F©R i Visuelt-konkurransen

Designbyrået Try APT har nylig laget en informasjonsfilm for Filmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R). I gårsdagens store designkonkurranse Visuelt ble filmen hedret med diplom. Dette sa juryen: “Veldig originalt og distinkt uttrykk, god flyt og animasjon. Stikker seg ut og bidrar til å gjøre folk oppmerksomme på en organisasjon det kanskje ikke er så mange som har hørt om, selv i målgruppa.”

Vi er svært stolte av filmen, som på ett minutt klarer å oppsummere essensen i F©Rs kollektive arbeid for å ivareta rettighetene til opphavere i film- og TV-bransjen. Takk til Try APT for godt samarbeid, og til F©Rs dfordelingsutvalg som har sørget for en god brief til motion designerne! (Filmen er også nominert i to kategorier i European Design Awards, som deles ut senere i år.)

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Se alle vinnerne på Grafills nettsider: https://www.grafill.no/visuelt/vinnere/2020/moving-image

Gjør deg klar til årets F©R-registrering

Nå er det ikke mange måneder igjen til vi åpner opp for en ny runde med F©R-registrering. Vi har forståelse

Vil du være jurymedlem under Kortfilmfestivalen?

Valgkomiteen ser etter tre jurymedlemmer til årets Kortfilmfestival fra den 7. til 11. juni. Som jurymedlem for Norsk filmforbunds fagpris

Filmforbundet går inn som Club-partner i Green Producers Club

Filmforbundet representerer over 1500 TV- og filmarbeidere og ønsker å tilrettelegge for at medlemmene får kjennskap til Green Producers Tool,

Har du fått pensjonen du har krav på?

Dersom du er midlertidig eller fast ansatt, har du hatt krav på pensjon fra første krone fra 01.01.2022 som følge

What’s in a name? En bekymringsmelding

Sammen med Kunstnernettverket har vi skrevet følgende kronikk som ble publisert i Klassekampen mandag 27. februar:  Norsk kulturråd var inntil