Diplom til film om F©R i Visuelt-konkurransen

Designbyrået Try APT har nylig laget en informasjonsfilm for Filmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R). I gårsdagens store designkonkurranse Visuelt ble filmen hedret med diplom. Dette sa juryen: “Veldig originalt og distinkt uttrykk, god flyt og animasjon. Stikker seg ut og bidrar til å gjøre folk oppmerksomme på en organisasjon det kanskje ikke er så mange som har hørt om, selv i målgruppa.”

Vi er svært stolte av filmen, som på ett minutt klarer å oppsummere essensen i F©Rs kollektive arbeid for å ivareta rettighetene til opphavere i film- og TV-bransjen. Takk til Try APT for godt samarbeid, og til F©Rs dfordelingsutvalg som har sørget for en god brief til motion designerne! (Filmen er også nominert i to kategorier i European Design Awards, som deles ut senere i år.)

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Se alle vinnerne på Grafills nettsider: https://www.grafill.no/visuelt/vinnere/2020/moving-image

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama