Diplom til film om F©R i Visuelt-konkurransen

Designbyrået Try APT har nylig laget en informasjonsfilm for Filmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R). I gårsdagens store designkonkurranse Visuelt ble filmen hedret med diplom. Dette sa juryen: “Veldig originalt og distinkt uttrykk, god flyt og animasjon. Stikker seg ut og bidrar til å gjøre folk oppmerksomme på en organisasjon det kanskje ikke er så mange som har hørt om, selv i målgruppa.”

Vi er svært stolte av filmen, som på ett minutt klarer å oppsummere essensen i F©Rs kollektive arbeid for å ivareta rettighetene til opphavere i film- og TV-bransjen. Takk til Try APT for godt samarbeid, og til F©Rs dfordelingsutvalg som har sørget for en god brief til motion designerne! (Filmen er også nominert i to kategorier i European Design Awards, som deles ut senere i år.)

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Se alle vinnerne på Grafills nettsider: https://www.grafill.no/visuelt/vinnere/2020/moving-image

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå? JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår. Funn