Enda en pris til filmen om F©R

Fredrikstad Animation Festival sist helg (FAF 2020) gikk informasjonsfilmen om Filmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R) til topps i klassen Beste nordisk-baltiske oppdragsfilm. “Et tiltalende asketisk design hvor hver ramme er et kunstverk med sterk teknisk dyktighet som utfyller fortellingen uten å spore bort fra det slående designvalget”, mente FAFs jury. Filmen er laget av byrået TRY Apt ved kreativ leder Kim Holm.

Gå til hovedsiden om Opphavsrett.på Filmforbundets nettsider for å se filmen om hva det innebærer å inngå forvaltningskontrakt med F©R.

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama