Europeisk gull til filmen om F©R

Informasjonsfilmen om F©R har gått til topps i konkurransen European Design AwardsFilmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R) fordeler hvert år mange millioner i opphavsrettslige vederlag til rettighetshavere i film- og TV-bransjen. Men vi har ønske om å nå ut til enda flere rettighetshavere, og derfor inngikk vi avtale med Try APT om en informasjonsfilm som oppfordrer opphavere til å søke vederlag fra F©R. Filmen ble lansert høsten 2019, og vi er imponert over hvordan Try i samarbeid med F©Rs fordelingsutvalg har klart å sammenfatte budskapet med et enkelt språk og et spenstig visuelt uttrykk – på bare 1 minutt og 5 sekunder!

Nylig fikk filmen diplom i den norske designkonkurransen Visuelt. Nå har den også tatt gull i kategorien Branding: Motion Graphics i European Design Awards. Den fikk dessuten bronse i kategorien Motion Graphics.

Vi gratulerer Try APT med prisene!

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama