Europeisk gull til filmen om F©R

Informasjonsfilmen om F©R har gått til topps i konkurransen European Design AwardsFilmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R) fordeler hvert år mange millioner i opphavsrettslige vederlag til rettighetshavere i film- og TV-bransjen. Men vi har ønske om å nå ut til enda flere rettighetshavere, og derfor inngikk vi avtale med Try APT om en informasjonsfilm som oppfordrer opphavere til å søke vederlag fra F©R. Filmen ble lansert høsten 2019, og vi er imponert over hvordan Try i samarbeid med F©Rs fordelingsutvalg har klart å sammenfatte budskapet med et enkelt språk og et spenstig visuelt uttrykk – på bare 1 minutt og 5 sekunder!

Nylig fikk filmen diplom i den norske designkonkurransen Visuelt. Nå har den også tatt gull i kategorien Branding: Motion Graphics i European Design Awards. Den fikk dessuten bronse i kategorien Motion Graphics.

Vi gratulerer Try APT med prisene!

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Medlemsfordel: Bransjeakkreditering til BIFF

Filmforbundets medlemmer er hjertelig velkomne til BIFF og kan benytte seg av den rabatterte akkrediteringen til kr 800 (ordinær pris

Velkommen til digitalt frokostmøte om AMT-høringen!

Kulturdepartementet sendte nylig på høring et forslag til innlemming av AMT-direktivet (audiovisuelle medietjenester-direktivet, eller AVMS) i norsk rett, hvor det

Nye minstelønnssatser for TV-underholdning

Den 1. september trådte de nye minstelønnssatsene for TV-underholdning i kraft. Legg merke til at det nå også er en

Art Department Masterclass in Turin, Italy, October 14-19.

Art Department Masterclass offers an educational programme for art department crew. The content of the masterclass training includes lectures and

Digitalt informasjonsmøte om Statens kunstnerstipend

Den 29. desember kl. 13.00 inviterer Kulturrådet til digitalt informasjonsmøte om Statens kunstnerstipend. Tema som vil bli gjennomgått er de