Europeisk gull til filmen om F©R

Informasjonsfilmen om F©R har gått til topps i konkurransen European Design AwardsFilmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R) fordeler hvert år mange millioner i opphavsrettslige vederlag til rettighetshavere i film- og TV-bransjen. Men vi har ønske om å nå ut til enda flere rettighetshavere, og derfor inngikk vi avtale med Try APT om en informasjonsfilm som oppfordrer opphavere til å søke vederlag fra F©R. Filmen ble lansert høsten 2019, og vi er imponert over hvordan Try i samarbeid med F©Rs fordelingsutvalg har klart å sammenfatte budskapet med et enkelt språk og et spenstig visuelt uttrykk – på bare 1 minutt og 5 sekunder!

Nylig fikk filmen diplom i den norske designkonkurransen Visuelt. Nå har den også tatt gull i kategorien Branding: Motion Graphics i European Design Awards. Den fikk dessuten bronse i kategorien Motion Graphics.

Vi gratulerer Try APT med prisene!

Se filmen her:  https://filmforbundet.no/Dine-rettigheter/Opphavsrett

Meld deg på HMS-kurs arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund

Bli kjent med arbeidsmiljøloven, styrke CV-en din, møt kolleger og bli med å diskutere hvordan vi skaper en bedre og

Fakkeltog til støtte for våre kolleger i Iran

Vi inviterer herved kolleger i kunst, musikk, dans, litteratur, TV, film og andre i kulturbransjen til en stille solidaritetsmarkering foran

Gå på lønn og få bedre vern ved utsettelse og oppsigelse

Starten av 2022 var preget av et høyt produksjonsvolum, men prisvekst og økte renter den seneste tiden påvirker også TV-

Påminnelse: Søk bibliotekvederlag før fristen den 16. januar

Norsk filmvederlagsfond (NFVF) fordeler bibliotekvederlag for norske audiovisuelle verk som er tilgjengelige på offentlige bibliotek. Dersom du er opphaver til et

Vil du være jurymedlem til Gullrutens fagpriser?

Valgkomiteen i Norsk filmforbund ser etter dyktige bransjefolk til å representere TV-arbeiderne i juryene til Gullrutens Fagpriser. Spennet på det