Fakkeltog til støtte for våre kolleger i Iran

Vi inviterer herved kolleger i kunst, musikk, dans, litteratur, TV, film og andre i kulturbransjen til en stille solidaritetsmarkering foran den Iranske ambassaden, til støtte for våre kolleger i Iran.  Under det brutale regimet kan de ikke utøve sine yrker som følge av den svært begrensede ytringsfriheten.

TORSDAG 2. FEBRUAR. KL. 17.30

Oppmøte: Olaf Bulls plass (Skillebekkparken, v/trikken).

Vi går sammen til Irans ambassade. Fakkeltoget og markeringen vil foregå i stillhet, med et stopp foran ambassaden i ca 5 min. Varighet: ca 30 min.

Norske advokater gjennomførte et tilsvarende fakkeltog til støtte for sine iranske kolleger i desember. Vi i kunst- og kulturbransjen tar stafettpinnen videre.

Kjære kolleger, kom!   Vi har fakler. Det blir god stemning.

Deltakende fagforbund/organisasjoner:

Creo, Dramatikerforbundet, Norsk PEN, Den norske Forfatterforening, Forfatterforbundet, Norske Filmregissører,  Forbundet Frie Fotografer, Fotogalleriet, Freemuse, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening, Norsk teater og orkesterforening, Norske Billedkunstnere, NOPA, Norske Dansekunstnere, Norsk Operasangerforbund, Norske Kunsthåndverkere, Norsk Oversetterforening, Norske barne- og ungdomsbokforfattere, Norsk Komponistforening, GramArt, NAViO, Safemuse, Tegnerforbundet, Norsk Filmforbund, Virke Produsentforeningen og Grafill.

Praktisk info:

• Hovedbanner: Freedom of Expression in Iran. Alle forbund er velkomne til å lage egne plakater, gjerne på engelsk.
  • Ta gjerne bilder og del på sosiale medier. Send gjerne bilder og info til søsterorganisasjoner i andre land – ingenting er bedre enn om dette går viralt. Da ser regimet at vi ser dem, og det iranske folket at vi støtter dem. Det er viktig. Dessuten vil kanskje organisasjoner i flere land gjøre det samme?
  • 100 fakler vil bli utdelt når toget starter. De slukkes i bøtter og samles inn etter markeringen.

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå? JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår. Funn