Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform

Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå?

JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår.

Funn fra undersøkelsen vil vi også bruke i dialog med politikere og beslutningstakere for å bedre arbeidsvilkårene for bransjen.

Ikke minst er statistikken viktig for at våre juridiske rådgivere kan gi deg best mulig veiledning om lønns- og arbeidsforhold.

Er du fast ansatt, midlertidig ansatt, arbeidsledig, selvstendig næringsdrivende eller student – vi vil høre fra hele spekteret innen vår bransje!

Vi trenger så mange svar som mulig slik at tallene blir representative for bransjen.

Vi spør om økonomisk tilstand, oppdrag og hvordan dere generelt opplever situasjonen. Vi har også med åpne spørsmål for å få beskrivelser.

Vi håper du kan sette av noen minutter for å bidra til bedre lønns- og arbeidsforhold for deg og dine kolleger.

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Kunngjøring av dato: F©Rs generalforsamling

På grunn av pilotprosjektet hvor vi skal arrangere landsmøte med delegatmodell, vil F©Rs generalforsamling bli holdt separat onsdag den 22. mai fra kl. 17.30 på Sentralen i Oslo. Save the date! Mer informasjon kommer.

“One Day Only in Oslo” – fagseminar om produksjonsdesign lørdag 6. april

Velkommen til Kunstnernes hus lørdag 6. april for inspirasjon, faglig påfyll og mingling med dine kolleger innen produksjonsdesign og scenografi! Som tittelen indikerer, er vi inspirert av det danske”Another Two Days in Copenhagen”. Årets hovedtaler er Jean-Vincent Puzos, kjent fra “Amour”, “The Lost City of Z” og mye mer. Nikolai Lockertsen, med mangeårig erfaring fra Storm Studios,

Valgkomiteen utlyser flere spennende verv – søk nå!

Vil du sitte i styret til Filmforbundet? I valgkomiteen eller kontrollkomiteen? Eller hva med F©Rs fordelingsutvalg? Du har nå muligheten til å lære mer om TV- og filmbransjen, påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger ved å melde din interesse for en rekke viktig verv som  skal velges på landsmøtet den 27.