Helse-, miljø-, og sikkerhetskurs tilpasset TV- og filmbransjen i november

Bli kjent med arbeidsmiljøloven, og få veiledning fra dyktige innledere for hvordan vi skaper en bedre og tryggere arbeidshverdag under et fire dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurs tilpasset TV- og filmbransjen 🎥.

Kurset gir lovpålagt kompetansebevis for ledere, mellomledere og verneombud.

TID: onsdag og torsdag 15. – 16. november og 29. – 30. november. Hver dag fra kl. 09.00 til 15.45.

STED: Virke, Henrik Ibsens gate 90, 0255 Oslo.

For medlemmer av Filmforbundet og Virke Produsentforeningen koster HMS-kurset 2000,- for alle fire dager. Lunsj og kompetansebevis er inkludert i prisen.

Uten medlemskap er prisen 8000,-. Dersom du ikke er medlem, men er fra Viken regionen koster HMS-kurset 4000,- (Viken filmsenter støtter).

Kurset er arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund, og støttet av Norsk filminstitutt og Viken filmsenter.  Vi rapporterer på hvordan tilbudet treffer bransjen, og vi ber derfor om at du svarer på noen ekstra spørsmål rundt dette ved påmelding. Bostedsadresse og fødselsdato (obligatorisk) er for registrering av kompetansebevis fra Sentralregisteret.

SE PROGRAM FOR HMS-KURSET.

MELD DEG PÅ HER.

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå? JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår. Funn