HMS-kurs med Filmforbundet og Virke Produsentforeningen

Oppdater din kunnskap om endringene i arbeidsmiljøloven og lær mer om hvordan du kan bidra til en tryggere og bedre arbeidsdag gjennom dette fire-dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurset.

HMS-kurset gir deg viktig kompetanse om loven og mulighet for å delta i viktige diskusjoner om arbeidsmiljø, sikkerhet, inkludering og bærekraft sammen med kolleger og dyktige innledere fra TV- og filmbransjen.

Kurset gir godkjent 40-timers HMS-opplæring og er relevant for deg som er fagsjef, verneombud, tillitsvalgt, leder og mellomleder/kontoransatt som blir delegert oppgaver vedrørende helse, miljø eller sikkerhet.

Kurset går over fire dager og er tilpasset TV- og filmbransjen.

Kurset gir lovpålagt kompetansebevis for ledere, mellomledere, verneombud og arbeidsmiljøutvalg-representanter.

NÅR? Tirsdag 27. – onsdag 28. – torsdag 29. februar og
fredag 8. mars. Hver dag fra kl. 09.00 til 15.45.

HVOR? Virke hovedorganisasjon. Henrik Ibsens gate 90, 0255 Oslo.

PÅMELDING? MELD DEG PÅ HMS-KURSET HER.

For medlemmer av Filmforbundet og Virke Produsentforeningen koster HMS-kurset 2000,- for alle fire dager. Lunsj og kompetansebevis er inkludert i prisen.

Uten medlemskap er prisen 8000,-. Dersom du ikke er medlem, men er fra Viken-regionen koster HMS-kurset 4000,- (Viken filmsenter støtter).

Kurset er arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund, og støttet av Norsk filminstitutt og Viken filmsenter. Oslo filmkommisjon bidrar med faglig innhold.

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.