HMS-kurs med Filmforbundet og Virke Produsentforeningen

Oppdater din kunnskap om endringene i arbeidsmiljøloven og lær mer om hvordan du kan bidra til en tryggere og bedre arbeidsdag gjennom dette fire-dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurset.

HMS-kurset gir deg viktig kompetanse om loven og mulighet for å delta i viktige diskusjoner om arbeidsmiljø, sikkerhet, inkludering og bærekraft sammen med kolleger og dyktige innledere fra TV- og filmbransjen.

Kurset gir godkjent 40-timers HMS-opplæring og er relevant for deg som er fagsjef, verneombud, tillitsvalgt, leder og mellomleder/kontoransatt som blir delegert oppgaver vedrørende helse, miljø eller sikkerhet.

Kurset går over fire dager og er tilpasset TV- og filmbransjen.

Kurset gir lovpålagt kompetansebevis for ledere, mellomledere, verneombud og arbeidsmiljøutvalg-representanter.

NÅR? Tirsdag 27. – onsdag 28. – torsdag 29. februar og
fredag 8. mars. Hver dag fra kl. 09.00 til 15.45.

HVOR? Virke hovedorganisasjon. Henrik Ibsens gate 90, 0255 Oslo.

PÅMELDING? MELD DEG PÅ HMS-KURSET HER.

For medlemmer av Filmforbundet og Virke Produsentforeningen koster HMS-kurset 2000,- for alle fire dager. Lunsj og kompetansebevis er inkludert i prisen.

Uten medlemskap er prisen 8000,-. Dersom du ikke er medlem, men er fra Viken-regionen koster HMS-kurset 4000,- (Viken filmsenter støtter).

Kurset er arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund, og støttet av Norsk filminstitutt og Viken filmsenter. Oslo filmkommisjon bidrar med faglig innhold.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk