HMS-kurs tilpasset TV- og filmbransjen i november

Bli kjent med arbeidsmiljøloven, og få veiledning fra dyktige innledere for hvordan vi skaper en bedre og tryggere arbeidshverdag under et fire dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurs tilpasset TV- og filmbransjen 🎥.

Kurset gir lovpålagt kompetansebevis for ledere, mellomledere og verneombud.

TID: onsdag og torsdag 15. – 16. november og 29. – 30. november. Hver dag fra kl. 09.00 til 15.45.

STED: Virke Produsentforeningen, Henrik Ibsens gate 90, 0255 Oslo.

For medlemmer av Filmforbundet og Virke Produsentforeningen koster HMS-kurset 2000,- for alle fire dager. Lunsj og kompetansebevis er inkludert i prisen.

Uten medlemskap er prisen 8000,-. Dersom du ikke er medlem, men er fra Viken regionen koster HMS-kurset 4000,- (Viken filmsenter støtter).

Kurset er arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund, og støttet av Norsk filminstitutt og Viken filmsenter.  Vi rapporterer på hvordan tilbudet treffer bransjen, og vi ber derfor om at du svarer på noen ekstra spørsmål rundt dette ved påmelding. Bostedsadresse og fødselsdato (obligatorisk) er for registrering av kompetansebevis fra Sentralregisteret.

SE PROGRAM FOR HMS-KURSET.

MELD DEG PÅ HMS-KURSET HER.

Påmeldingsfrist er fredag 10. november.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk