Lønnsundersøkelse for animasjon/moving frames

For å kunne oppnå bedre lønns- og arbeidsforhold for dere som jobber med animasjon/“moving frames”, trenger vi flere svar på denne lønnsundersøkelsen!

For å sikre at vi får svarene fra de det gjelder, bruker vi både begrepet animasjon og “moving frames” for å nå frem til dere som jobber med frames fra manus til skjerm. Enten det er kortfilm, spillefilm, en annonse, en musikkvideo, en jingle, et interaktivt spill, dataspill m.m., og uansett om det er laget i CG, 2D, 3D, VR, puppet, sand, vfx, motion capture, motion design, pixalation.

Du trenger ikke å være medlem av Filmforbundet for å svare.

Det tar kun et par minutter å svare på undersøkelsen. Målet vårt er å få på plass en overenskomst for dere som jobber med animasjon/”moving frames” i Norge under Filmforbundet. Hjelp oss gjerne ved å svare og spre lenken til undersøkelsen til en kollega/venn.

SVAR PÅ UNDERSØKSELSEN HER.

Valgkomiteen utlyser flere spennende verv – søk nå!

Vil du sitte i styret til Filmforbundet? I valgkomiteen eller kontrollkomiteen? Eller hva med F©Rs fordelingsutvalg? Du har nå muligheten til å lære mer om TV- og filmbransjen, påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger ved å melde din interesse for en rekke viktig verv som  skal velges på landsmøtet den 27.

Nå kan du søke bibliotekvederlag for 2023

Norsk filmvederlagsfond (NFVF) skal nå fordele bibliotekvederlag for norske audiovisuelle verk som var tilgjengelige for publikum på offentlig bibliotek i Norge i 2023. Det innebærer at hvis du er opphaver til et audiovisuelt verk som var gratis tilgjengelig for utlån for publikum i det norske biblioteksystemet i 2023 kan du søke bibliotekvederlag, dersom du oppfyller

HMS-kurs med Filmforbundet og Virke Produsentforeningen

Oppdater din kunnskap om endringene i arbeidsmiljøloven og lær mer om hvordan du kan bidra til en tryggere og bedre arbeidsdag gjennom dette fire-dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurset. HMS-kurset gir deg viktig kompetanse om loven og mulighet for å delta i viktige diskusjoner om arbeidsmiljø, sikkerhet, inkludering og bærekraft sammen med kolleger og dyktige innledere

Jobber du med eller har du interesse for tegnspråk i medieproduksjon?

Behovet for filmproduksjon på eller med tegnspråk er økende og fagfeltet utvikler seg i høyt tempo. Det stilles stadig større språklige, filmtekniske og kulturelle krav til filmprodusenter og universell utforming i media. Den 15. februar på Hjertnes kulturhus i Sandefjord inviterer Tegn.tv til en åpen fagdag for norske filmprodusenter, enten du er en erfaren tegnspråkprodusent eller en

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte helgen den 27.-28. april

I år markerer vi en stor endring for Filmforbundet. En pilot, landsmøtet med delegatmodell, gjennomføres for første gang helgen den 27. – 28. april på Voksenåsen hotell. Målet er at landsmøtet skal bli en innholdsrik helg, med livlige diskusjoner, gjennomgang av krav og forberedelser til tarifforhandlingene og workshops. Ikke minst gir landsmøtet medlemmene våre en gylden sjanse til å bli kjent på