Lønnsundersøkelse for animasjon/moving frames

For å kunne oppnå bedre lønns- og arbeidsforhold for dere som jobber med animasjon/“moving frames”, trenger vi flere svar på denne lønnsundersøkelsen!

For å sikre at vi får svarene fra de det gjelder, bruker vi både begrepet animasjon og “moving frames” for å nå frem til dere som jobber med frames fra manus til skjerm. Enten det er kortfilm, spillefilm, en annonse, en musikkvideo, en jingle, et interaktivt spill, dataspill m.m., og uansett om det er laget i CG, 2D, 3D, VR, puppet, sand, vfx, motion capture, motion design, pixalation.

Du trenger ikke å være medlem av Filmforbundet for å svare.

Det tar kun et par minutter å svare på undersøkelsen. Målet vårt er å få på plass en overenskomst for dere som jobber med animasjon/”moving frames” i Norge under Filmforbundet. Hjelp oss gjerne ved å svare og spre lenken til undersøkelsen til en kollega/venn.

SVAR PÅ UNDERSØKSELSEN HER.

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå? JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår. Funn