Meld deg på HMS-kurs arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund

Bli kjent med arbeidsmiljøloven, styrke CV-en din og møt gode kolleger under et fire dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurs tilpasset TV- og filmbransjen. Vi legger til rette for dialog og innlegg for hvordan vi skaper en bedre og tryggere arbeidshverdag. Kurset gir lovpålagt kompetansebevis for ledere, mellomledere og verneombud.

Datoene er mandag 6. mars, tirsdag 7. mars, fredag 10. mars og tirsdag 14. mars. Tirsdag den 7. mars er fra kl. 10.00 til 15.45. Alle de andre dagene er fra kl. 09.00 til 15.45. Kurset koster kun 2000,- for alle fire dager for medlemmer av Filmforbundet. Uten medlemskap er prisen er 8000,-. Mat og kompetansebevis er inkludert i prisen.

Påmeldingsfrist torsdag den 2. mars 2023.

MELD DEG PÅ HMS-KURSET HER.

Blant de bekreftede innledere er per nå:

Lina Pedersen, Linjeprodusent

Magnus Waal, 1st AD

Kai Kolstad Rødseth, Stunt Norge

Adrian Mitchell, Oslo filmkommisjon

Mads Astrup Rønning, Green Producers Club

Balansekunst (representant ikke bekreftet ennå)

Heidi Sommarset, Seniorrådgiver kompetanseutvikling, Virke Produsentforening

Jostein Oksavik, Kurs og kompetanseansvarlig, Norsk filmforbund

August Falch, Jurist, Norsk filmforbund

Husk at du i rollen som verneombud skal betales av produsenten i henhold til Filmforbundet og Virke sine minstelønnssatser, enten det gjelder TV-drama, spillefilm, tv-underholdning eller reklame. HMS-kurset vil bli holdt fysisk i Oslo hos Virke Produsentforeningen. Adressen er Henrik Ibsens gate 90. Kurset er støttet av Norsk filminstitutt.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk