Meld deg på HMS-kurs arrangert av Virke Produsentforeningen og Norsk filmforbund

Bli kjent med arbeidsmiljøloven, styrke CV-en din og møt gode kolleger under et fire dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurs tilpasset TV- og filmbransjen. Vi legger til rette for dialog og innlegg for hvordan vi skaper en bedre og tryggere arbeidshverdag. Kurset gir lovpålagt kompetansebevis for ledere, mellomledere og verneombud.

Datoene er mandag 6. mars, tirsdag 7. mars, fredag 10. mars og tirsdag 14. mars. Tirsdag den 7. mars er fra kl. 10.00 til 15.45. Alle de andre dagene er fra kl. 09.00 til 15.45. Kurset koster kun 2000,- for alle fire dager for medlemmer av Filmforbundet. Uten medlemskap er prisen er 8000,-. Mat og kompetansebevis er inkludert i prisen.

Påmeldingsfrist torsdag den 2. mars 2023.

MELD DEG PÅ HMS-KURSET HER.

Blant de bekreftede innledere er per nå:

Lina Pedersen, Linjeprodusent

Magnus Waal, 1st AD

Kai Kolstad Rødseth, Stunt Norge

Adrian Mitchell, Oslo filmkommisjon

Mads Astrup Rønning, Green Producers Club

Balansekunst (representant ikke bekreftet ennå)

Heidi Sommarset, Seniorrådgiver kompetanseutvikling, Virke Produsentforening

Jostein Oksavik, Kurs og kompetanseansvarlig, Norsk filmforbund

August Falch, Jurist, Norsk filmforbund

Husk at du i rollen som verneombud skal betales av produsenten i henhold til Filmforbundet og Virke sine minstelønnssatser, enten det gjelder TV-drama, spillefilm, tv-underholdning eller reklame. HMS-kurset vil bli holdt fysisk i Oslo hos Virke Produsentforeningen. Adressen er Henrik Ibsens gate 90. Kurset er støttet av Norsk filminstitutt.

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.