Norsk filmforbunds årsmøte og F©Rs generalforsamling på lørdag

Påmeldingsfristen har gått ut, men vi har forståelse for at planer kan endre seg. Har du likevel anledning til å komme på årsmøtet og/eller generalforsamlingen på lørdag? Grip muligheten til å bidra til Filmforbundets arbeid fremover og møte kolleger i bransjen. Skriv til oss på medlem@filmforbundet.no. Aller senest innen fredag kl. 12.00.

• Dato: Lørdag 21. mai.
  • Hvor: Kunstnernes hus. Wergelandsveien 17, 0167 Oslo.
  • Tidspunkt Norsk filmforbunds årsmøte: kl. 09.30-15.00 (registrering fra kl. 09.00).
  • Tidspunkt F©R generalforsamling: kl. 15.15 – 17.45 (registrering fra kl. 15.00).

Gi oss også beskjed om du deltar fysisk eller digitalt. Av praktiske årsaker kan de som deltar digitalt kun stille spørsmål via chatten.

Vi serverer lunsj under årsmøtet, og vi inviterer alle som vil og har tid til litt bobler, en matbit og mingling etter generalforsamlingen.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk