Nye overenskomster på spillefilm, TV-drama og TV-underholdning

Norsk filmforbund har høsten 2020 fremforhandlet nye overenskomster med Virke. Særskilt nytt av året er blant annet et minstelønnssystem på TV-dramaområdet. Den nye spillefilmsoverenskomsten, den nye TV-dramaoverenskomsten og den nye TV-underholdningsoverenskomsten er nå lagt ut på våre nettsider. De nye lønnssatsene som inngår i overenskomstene er også lagt ut separat på nettsidene våre under menypunktet Lønnssatser.

Opprop overrakt til Kultur- og likestillingsministeren

På fredag overrakte skuespiller Forouzan Jamshidnejad, filmskaper Ali Parandian og forbundsleder Elisabeth O. Sjaastad over 700 signaturer på oppropet fra den

25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter

Filmforbundets medlemmer får  25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter, fra 10. desember og ut året, mot fremvisning av digitalt