Nye overenskomster på spillefilm, TV-drama og TV-underholdning

Norsk filmforbund har høsten 2020 fremforhandlet nye overenskomster med Virke. Særskilt nytt av året er blant annet et minstelønnssystem på TV-dramaområdet. Den nye spillefilmsoverenskomsten, den nye TV-dramaoverenskomsten og den nye TV-underholdningsoverenskomsten er nå lagt ut på våre nettsider. De nye lønnssatsene som inngår i overenskomstene er også lagt ut separat på nettsidene våre under menypunktet Lønnssatser.

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama