Oppdater din fagfunksjon og bli del av et faglig nettverk!

Fredag morgen/formiddag sender vi våre medlemmer en SMS og e-post gjennom vårt medlemsregister Styreweb hvor vi ber deg om å oppdatere din primære fagfunksjon.

Vi vet at mange av dere har flere fagfunksjoner, men vi ber deg om å velge den fagfunksjonen du primært jobber med.

Du må ha relevant utdanning og/eller jobberfaring for den primære fagfunksjonen du velger og kunne dokumentere dette ved en eventuell forespørsel.

Er du student? Dersom du er student eller akkurat blitt ferdig med studiene og ikke har spesialisert deg ennå, velg “student”.

Finner du ikke din fagfunksjon? Dersom du ikke finner din fagfunksjon blant alternativene, velg “annet”.

Ved å oppdatere din primære fagfunksjon i vårt medlemsregister, kan vi plassere deg i riktig faggruppe/nettverk. Faggruppene vil bli en arena for sosiale sammenkomster, faglig påfyll, diskusjoner og definering av stillingsbeskrivelser. Oppdatering av din primære fagfunksjon er også viktig for at du kan være med å velge representanter fra faggruppen til Filmforbundets landsmøte i 2024 — det første landsmøtet i tråd med vår nye delegatmodell.

Svarfrist for oppdateringen er 15. oktober.

TUSEN TAKK FOR DIN OPPDATERING! 🙂

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå? JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår. Funn

Kunngjøring av dato: F©Rs generalforsamling

På grunn av pilotprosjektet hvor vi skal arrangere landsmøte med delegatmodell, vil F©Rs generalforsamling bli holdt separat onsdag den 22. mai fra kl. 17.30 på Sentralen i Oslo. Save the date! Mer informasjon kommer.

“One Day Only in Oslo” – fagseminar om produksjonsdesign lørdag 6. april

Velkommen til Kunstnernes hus lørdag 6. april for inspirasjon, faglig påfyll og mingling med dine kolleger innen produksjonsdesign og scenografi! Som tittelen indikerer, er vi inspirert av det danske”Another Two Days in Copenhagen”. Årets hovedtaler er Jean-Vincent Puzos, kjent fra “Amour”, “The Lost City of Z” og mye mer. Nikolai Lockertsen, med mangeårig erfaring fra Storm Studios,