Oppdater din fagfunksjon og bli del av et faglig nettverk!

Fredag morgen/formiddag sender vi våre medlemmer en SMS og e-post gjennom vårt medlemsregister Styreweb hvor vi ber deg om å oppdatere din primære fagfunksjon.

Vi vet at mange av dere har flere fagfunksjoner, men vi ber deg om å velge den fagfunksjonen du primært jobber med.

Du må ha relevant utdanning og/eller jobberfaring for den primære fagfunksjonen du velger og kunne dokumentere dette ved en eventuell forespørsel.

Er du student? Dersom du er student eller akkurat blitt ferdig med studiene og ikke har spesialisert deg ennå, velg “student”.

Finner du ikke din fagfunksjon? Dersom du ikke finner din fagfunksjon blant alternativene, velg “annet”.

Ved å oppdatere din primære fagfunksjon i vårt medlemsregister, kan vi plassere deg i riktig faggruppe/nettverk. Faggruppene vil bli en arena for sosiale sammenkomster, faglig påfyll, diskusjoner og definering av stillingsbeskrivelser. Oppdatering av din primære fagfunksjon er også viktig for at du kan være med å velge representanter fra faggruppen til Filmforbundets landsmøte i 2024 — det første landsmøtet i tråd med vår nye delegatmodell.

Svarfrist for oppdateringen er 15. oktober.

TUSEN TAKK FOR DIN OPPDATERING! 🙂

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk