Påmelding til Norsk filmforbunds årsmøte og F©Rs generalforsamling

Vi håper å se så mange som mulig på Kunstneres hus til årsmøtet og generalforsamlingen, men vi tilbyr også strømming og digital avstemning til de som ikke kan. Av praktiske årsaker kan de som deltar digitalt kun stille spørsmål via chatten.

• Dato: Lørdag 21. mai.
  • Hvor: Kunstnernes hus. Wergelandsveien 17, 0167 Oslo.
  • Tidspunkt Norsk filmforbunds årsmøte: kl. 09.30-15.00 (registrering fra kl. 09.00).
  • Tidspunkt F©R generalforsamling: kl. 15.15 – 17.45 (registrering fra kl. 15.00).

Kryss av i påmeldingsskjemaet om du deltar på Norsk filmforbunds årsmøte og/eller F©R generalforsamling. Gi oss også beskjed om du deltar fysisk eller digitalt. Svarfrist er 12. mai. De som deltar digitalt vil få tilsendt lenke.

Sakliste og årsmelding blir sendt ut neste uke. Vi serverer lunsj under årsmøtet, og vi inviterer alle som vil og har tid til litt bobler, en matbit og mingling etter generalforsamlingen.

MELD DEG PÅ HER.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk