Produktive dager under Arendalsuka

Debatter og samtaler. Politiker- og organisasjonsmøter. Norsk filmforbund var i år igjen på Arendalsuka for å diskutere kunstnermeldingen, insentivordningen, NRKs rettighetsforvaltning og EU-direktiv m.m.

Forbundsleder Elisabeth O. Sjaastad ledet Kunstnernettverkets årlige debatt under Arendalsuka og temaet i år var kunstnerøkonomi. I panelet var første nestleder i Familie- og kulturkomiteen Tage Pettersen (H), statssekretær i KUD Odin A. Bohmann (AP), medlem i Familie- og kulturkomiteen Kathy Lie (SV), andre nestleder i Familie- og kulturkomiteen Åslaug Sem-Jacobsen (SP) og leder i Familie- og Kulturkomiteen Grunde Almeland (V).

Etter politikerdebatten var det paneldebatten “kunstneres dom”. Her kan du se Elisabeth O. Sjaastad og Kunstnernettverket evaluere og tolke politikernes svar:  https://www.youtube.com/watch?v=4f_cfooZ3X8&t=2s

Opprop overrakt til Kultur- og likestillingsministeren

På fredag overrakte skuespiller Forouzan Jamshidnejad, filmskaper Ali Parandian og forbundsleder Elisabeth O. Sjaastad over 700 signaturer på oppropet fra den

25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter