Søk vederlag fra F©R innen 30. juni kl. 16

Er du opphaver i film- og TV-bransjen? Nå skal Filmforbundets Organisasjon for Rettighetsforvaltning (F©R) fordele vederlag for produksjoner som ble vist på lineært TV eller tilgjengeliggjort på visse strømmeplattformer i 2019. Sjekk nettsiden om fordelingen i 2021 for å se om du kan ha rett til vederlag i årets fordeling. Søknadsfristen er 30. juni 2021 kl. 16.00.

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama