Utlysning: Styreleder for Norsk filmforbund

Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter kandidater til det viktige vervet som styreleder i Norsk filmforbund. Kjenner du den perfekte kandidaten som er tydelig, løsningsorientert og har en relevant bakgrunn? Eller kan du selv tenke deg vervet? Tips valgkomiteen ved å trykke her.

Kort om vervet:
Styreleder organiserer og leder styrets arbeid, herunder å fastsette mål og strategiplaner for organisasjonen i samarbeid med forbundslederen. Styreleder skal sammen med styret sørge for at forbundet er forsvarlig organisert, har klare ansvarslinjer og kvalifisert personell.

Arbeidsmengden for styreleder varierer gjennom året, men skal i gjennomsnitt tilsvare en 20% stilling.

Det er ikke krav om at styreleder selv skal være medlem i NFF eller er TV/film-arbeider, men vedkommende bør ha erfaring med styrearbeid fra tilsvarende organisasjoner innen kunst/kulturfeltet eller fagforening.

Hele utlysningen med ønskede kvalifikasjoner kan du lese her: STYRELEDER NORSK FILMFORBUND.

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk

Påmelding og sakspapirer til F©Rs generalforsamling

⏰Når? Vi starter kl. 17.45 onsdag 22. mai. 📍Hvor? Kronesalen på Sentralen. Adressen er Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo. Vi starter generalforsamlingen med en kjapp puls på bransjen av medieforsker Vilde Schanke Sundet fra OsloMet med tittelen: “Fra Exit til Luksusfellen: Med strømming har norsk drama gått fra gullalder til tøff tid på kort tid. Hva betyr det?” Etter generalforsamlingen

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte

Til helgen er det Filmforbundets første landsmøte! Sakspapirer, årsmelding, program og praktisk informasjon finner du ved å trykke her.