Utlysning: Styreleder for Norsk filmforbund

Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter kandidater til det viktige vervet som styreleder i Norsk filmforbund. Kjenner du den perfekte kandidaten som er tydelig, løsningsorientert og har en relevant bakgrunn? Eller kan du selv tenke deg vervet? Tips valgkomiteen ved å trykke her.

Kort om vervet:
Styreleder organiserer og leder styrets arbeid, herunder å fastsette mål og strategiplaner for organisasjonen i samarbeid med forbundslederen. Styreleder skal sammen med styret sørge for at forbundet er forsvarlig organisert, har klare ansvarslinjer og kvalifisert personell.

Arbeidsmengden for styreleder varierer gjennom året, men skal i gjennomsnitt tilsvare en 20% stilling.

Det er ikke krav om at styreleder selv skal være medlem i NFF eller er TV/film-arbeider, men vedkommende bør ha erfaring med styrearbeid fra tilsvarende organisasjoner innen kunst/kulturfeltet eller fagforening.

Hele utlysningen med ønskede kvalifikasjoner kan du lese her: STYRELEDER NORSK FILMFORBUND.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk