Valgkomiteen til Norsk filmforbund søker etter kandidater til flere spennende og honorerte verv.

Vi søker etter kandidater fra hele landet til flere spennende og honorerte verv.

Brenner du for kortfilm og/eller dokumentar?

Valgkomiteen søker etter filmarbeidere til å sitte i Fond for lyd og bilde
“fagutvalg for kortfilm og dokumentar”. Her kan du få muligheten til å være med å bestemme hvilke prosjekter som skal få støtte fra Kulturrådet. Representerer du et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Har du et hjerte for tekst/manus?

Fond for lyd og bilde “fagutvalg for tekst” søker nye medlemmer for de neste to årene. Brenner du for at de beste prosjektene skal få støtte fra Kulturrådet? Har du en kunstnerisk bakgrunn med relevant arbeid? Da er dette en spennende mulighet for deg. Representerer du i tillegg et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Ønsker du å bidra i et verv i Norsk filmforbund, F©R eller Stipendkomiteen?

Valgkomiteen leter også etter de beste kandidatene til en rekke viktige verv internt. Kan du tenke deg å påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger? Sjekk ut mulighetene i NFF-styret, valgkomiteen og F©Rs fordelingsutvalg, samt i komiteen som nominerer kandidater til Statens kunstnerstipend (NFFs stipendkomité).

Les mer og meld din interesse her.

VIKTIG INFORMASJON SOM FØLGE AV BRUDDET I FORHANDLINGENE PÅ TV-UNDERHOLDNING:

Blir du spurt om medlemskap i Filmforbundet? Det kan du nekte å opplyse om Vi har forstått at noen produksjonsselskap har begynt å kartlegge fagorganisasjon blant dere. Vi har stor forståelse for at dette kan oppleves ubehagelig. Det er viktig å vite at du kan nekte å oppgi denne informasjonen da det både kan være diskriminerende

Hvor skal du jobbe i august-oktober? Hjelp oss med oversikten før vi skal til Riksmekleren om TV-underholdningsoverenskomsten!

Vi er i gang med forberedelsene til møtet med Riksmekleren i slutten av august, og vi trenger din hjelp! Hvor skal du jobbe i august, september og/eller oktober måned? Fyll ut dette skjemaet (TRYKK HER) og hjelp oss med å skaffe oversikt over produksjoner som er i gang i august-oktober. Jo bedre oversikt vi har

Brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke.

Det ble brudd i forhandlingene om revisjon av TV-underholdningsoverenskomsten med Virke. Vi trenger nå Riksmeklers bistand for å forsøke å komme i mål. Våre medlemmer som jobber med tv-underholdning er svært presset både på lave lønninger, stadig lavere budsjetter, kortere leveringsfrister og lengre dager. Dagens overenskomst inkluderer blant annet ikke faste ansatte, produsenter eller produksjonsledere.

Vil du være med og bestemme fremtidens norske Oscarkandidater?

Nå har du mulighet til å være med i Oscarkomiteen! Valgkomiteen i Filmforbundet søker etter et medlem og en vararepresentant til å representere Filmforbundet i Oscarkomiteen de neste to årene. Arbeidsmengden har normalt sett vært deltakelse på tre årlige møter som holdes på høsten, samt å se filmene som skal vurderes. For frilansere er vervet i komiteen

Nå kan du registrere deg for F©R-vederlag!

F©R skal i 2024 dele ut opphavsrettslige vederlag for produksjoner vist på TV og på visse strømmeplattformer i visningsåret 2022. I tillegg skal vi foreta en særskilt fordeling for omtrent 20 enkeltstående produksjoner. Registreringsskjemaene er nå åpne! Fristen for registrering er midnatt søndag 23. juni 2024. 📝Vi anbefaler deg å lese igjennom vår huskelapp (seks punkter) før registrering, trykk