Valgkomiteen til Norsk filmforbund søker etter kandidater til flere spennende og honorerte verv.

Vi søker etter kandidater fra hele landet til flere spennende og honorerte verv.

Brenner du for kortfilm og/eller dokumentar?

Valgkomiteen søker etter filmarbeidere til å sitte i Fond for lyd og bilde
“fagutvalg for kortfilm og dokumentar”. Her kan du få muligheten til å være med å bestemme hvilke prosjekter som skal få støtte fra Kulturrådet. Representerer du et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Har du et hjerte for tekst/manus?

Fond for lyd og bilde “fagutvalg for tekst” søker nye medlemmer for de neste to årene. Brenner du for at de beste prosjektene skal få støtte fra Kulturrådet? Har du en kunstnerisk bakgrunn med relevant arbeid? Da er dette en spennende mulighet for deg. Representerer du i tillegg et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Ønsker du å bidra i et verv i Norsk filmforbund, F©R eller Stipendkomiteen?

Valgkomiteen leter også etter de beste kandidatene til en rekke viktige verv internt. Kan du tenke deg å påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger? Sjekk ut mulighetene i NFF-styret, valgkomiteen og F©Rs fordelingsutvalg, samt i komiteen som nominerer kandidater til Statens kunstnerstipend (NFFs stipendkomité).

Les mer og meld din interesse her.

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama