Valgkomiteen til Norsk filmforbund søker etter kandidater til flere spennende og honorerte verv.

Vi søker etter kandidater fra hele landet til flere spennende og honorerte verv.

Brenner du for kortfilm og/eller dokumentar?

Valgkomiteen søker etter filmarbeidere til å sitte i Fond for lyd og bilde
“fagutvalg for kortfilm og dokumentar”. Her kan du få muligheten til å være med å bestemme hvilke prosjekter som skal få støtte fra Kulturrådet. Representerer du et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Har du et hjerte for tekst/manus?

Fond for lyd og bilde “fagutvalg for tekst” søker nye medlemmer for de neste to årene. Brenner du for at de beste prosjektene skal få støtte fra Kulturrådet? Har du en kunstnerisk bakgrunn med relevant arbeid? Da er dette en spennende mulighet for deg. Representerer du i tillegg et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Ønsker du å bidra i et verv i Norsk filmforbund, F©R eller Stipendkomiteen?

Valgkomiteen leter også etter de beste kandidatene til en rekke viktige verv internt. Kan du tenke deg å påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger? Sjekk ut mulighetene i NFF-styret, valgkomiteen og F©Rs fordelingsutvalg, samt i komiteen som nominerer kandidater til Statens kunstnerstipend (NFFs stipendkomité).

Les mer og meld din interesse her.

Valgkomiteen utlyser flere spennende verv – søk nå!

Vil du sitte i styret til Filmforbundet? I valgkomiteen eller kontrollkomiteen? Eller hva med F©Rs fordelingsutvalg? Du har nå muligheten til å lære mer om TV- og filmbransjen, påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger ved å melde din interesse for en rekke viktig verv som  skal velges på landsmøtet den 27.

Nå kan du søke bibliotekvederlag for 2023

Norsk filmvederlagsfond (NFVF) skal nå fordele bibliotekvederlag for norske audiovisuelle verk som var tilgjengelige for publikum på offentlig bibliotek i Norge i 2023. Det innebærer at hvis du er opphaver til et audiovisuelt verk som var gratis tilgjengelig for utlån for publikum i det norske biblioteksystemet i 2023 kan du søke bibliotekvederlag, dersom du oppfyller

HMS-kurs med Filmforbundet og Virke Produsentforeningen

Oppdater din kunnskap om endringene i arbeidsmiljøloven og lær mer om hvordan du kan bidra til en tryggere og bedre arbeidsdag gjennom dette fire-dagers helse-, miljø-, og sikkerhetskurset. HMS-kurset gir deg viktig kompetanse om loven og mulighet for å delta i viktige diskusjoner om arbeidsmiljø, sikkerhet, inkludering og bærekraft sammen med kolleger og dyktige innledere

Jobber du med eller har du interesse for tegnspråk i medieproduksjon?

Behovet for filmproduksjon på eller med tegnspråk er økende og fagfeltet utvikler seg i høyt tempo. Det stilles stadig større språklige, filmtekniske og kulturelle krav til filmprodusenter og universell utforming i media. Den 15. februar på Hjertnes kulturhus i Sandefjord inviterer Tegn.tv til en åpen fagdag for norske filmprodusenter, enten du er en erfaren tegnspråkprodusent eller en

Alt du trenger å vite om Filmforbundets landsmøte helgen den 27.-28. april

I år markerer vi en stor endring for Filmforbundet. En pilot, landsmøtet med delegatmodell, gjennomføres for første gang helgen den 27. – 28. april på Voksenåsen hotell. Målet er at landsmøtet skal bli en innholdsrik helg, med livlige diskusjoner, gjennomgang av krav og forberedelser til tarifforhandlingene og workshops. Ikke minst gir landsmøtet medlemmene våre en gylden sjanse til å bli kjent på