Valgkomiteen til Norsk filmforbund søker etter kandidater til flere spennende og honorerte verv.

Vi søker etter kandidater fra hele landet til flere spennende og honorerte verv.

Brenner du for kortfilm og/eller dokumentar?

Valgkomiteen søker etter filmarbeidere til å sitte i Fond for lyd og bilde
“fagutvalg for kortfilm og dokumentar”. Her kan du få muligheten til å være med å bestemme hvilke prosjekter som skal få støtte fra Kulturrådet. Representerer du et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Har du et hjerte for tekst/manus?

Fond for lyd og bilde “fagutvalg for tekst” søker nye medlemmer for de neste to årene. Brenner du for at de beste prosjektene skal få støtte fra Kulturrådet? Har du en kunstnerisk bakgrunn med relevant arbeid? Da er dette en spennende mulighet for deg. Representerer du i tillegg et mangfold (f.eks. kulturelt eller geografisk) håper vi spesielt at du vil søke.

Les mer og meld din interesse her.

Ønsker du å bidra i et verv i Norsk filmforbund, F©R eller Stipendkomiteen?

Valgkomiteen leter også etter de beste kandidatene til en rekke viktige verv internt. Kan du tenke deg å påvirke og gjøre en forskjell for deg og dine kolleger? Sjekk ut mulighetene i NFF-styret, valgkomiteen og F©Rs fordelingsutvalg, samt i komiteen som nominerer kandidater til Statens kunstnerstipend (NFFs stipendkomité).

Les mer og meld din interesse her.

Opprop overrakt til Kultur- og likestillingsministeren

På fredag overrakte skuespiller Forouzan Jamshidnejad, filmskaper Ali Parandian og forbundsleder Elisabeth O. Sjaastad over 700 signaturer på oppropet fra den

25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter

Filmforbundets medlemmer får  25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter, fra 10. desember og ut året, mot fremvisning av digitalt