Veileder for utarbeidelse av smittevernplan for AV-produksjoner

Bransjerådet for film nedsatte før påske en arbeidsgruppe som har utarbeidet en ny veileder for sikker gjennomføring av audiovisuelle produksjoner under de rådende forhold. Arbeidsgruppen har også satt opp overordnede retningslinjer for å trygge alle involverte i audiovisuelle produksjoner mot smitte av covid-19. Filmforbundet vært representert i arbeidsgruppen ved Fanny Wadman, Vera Axelsen og Magnus Wessel Waal. Både de overordnede retningslinjene og den nye veilederen finner du ved å klikke på lenken foran.

Bransjerådet for film består av VIRKE Produsentforeningen, Norsk Dramatikerforbund, Norsk filmforbund, Norsk Skuespillerforbund og Norske Filmregissører.

Opprop overrakt til Kultur- og likestillingsministeren

På fredag overrakte skuespiller Forouzan Jamshidnejad, filmskaper Ali Parandian og forbundsleder Elisabeth O. Sjaastad over 700 signaturer på oppropet fra den

25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter

Filmforbundets medlemmer får  25% rabatt på ordinære inngangsbilletter til Nobels Fredssenter, fra 10. desember og ut året, mot fremvisning av digitalt