Veileder for utarbeidelse av smittevernplan for AV-produksjoner

Bransjerådet for film nedsatte før påske en arbeidsgruppe som har utarbeidet en ny veileder for sikker gjennomføring av audiovisuelle produksjoner under de rådende forhold. Arbeidsgruppen har også satt opp overordnede retningslinjer for å trygge alle involverte i audiovisuelle produksjoner mot smitte av covid-19. Filmforbundet vært representert i arbeidsgruppen ved Fanny Wadman, Vera Axelsen og Magnus Wessel Waal. Både de overordnede retningslinjene og den nye veilederen finner du ved å klikke på lenken foran.

Bransjerådet for film består av VIRKE Produsentforeningen, Norsk Dramatikerforbund, Norsk filmforbund, Norsk Skuespillerforbund og Norske Filmregissører.

Filmforbundet holder stengt i juli måned

Norsk filmforbund holder stengt fra og med 1. juli til og med 31. juli. På grunn av ferieavvikling sender vi

Nye overenskomster på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning.

Vi har i mai og juni måned hatt hovedoppgjør om overenskomstene på spillefilm (kinofilm), TV-drama og TV-underholdning. Resultatet av forhandlingene

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-underholdning

Forhandlingsresultatet ble klart mandag 13. juni etter 13 timers forhandlinger med Virke og etter et betydelig forarbeide, herunder Filmforbundets arbeide

Norsk filmforbund (NFF) og Virke har landet ny overenskomst på TV-drama