Velkommen til digitalt frokostmøte om AMT-høringen!

Kulturdepartementet sendte nylig på høring et forslag til innlemming av AMT-direktivet (audiovisuelle medietjenester-direktivet, eller AVMS) i norsk rett, hvor det blant annet foreslås alternative innretninger for en medfinansieringsløsning i Norge, der strømmeaktørene forpliktes til å bidra til finansiering av nytt norsk audiovisuelt innhold.

Vi erfarer at mange av dere sitter på spørsmål om både forslagene i høringen og prosessen videre. Virke Produsentforeningen og Norsk Filmforbund vil derfor i samarbeid invitere til et digitalt frokostmøte der vi tar for oss forslagene i høringsnotatet kap. 12 om medfinansiering, og vil bidra med mer informasjon om dette, og hvordan vi har jobbet med saken så langt. Det blir mulighet for å stille spørsmål og komme med innspill.

Dere møter:

• Elisabeth Sjaastad, forbundsleder Norsk Filmforbund
  • Åse Kringstad, leder Virke Produsentforeningen
  • Arild Grande, Virke

Hele høringssaken finner dere her: Høring – gjennomføring av endringsdirektivet til AMT-direktivet mv. – regjeringen.no.

Dato: tirsdag 11. oktober
Tid: kl 09-10

Sted: Klikk her for å delta i møtet (Teams)

Opprop overrakt til Kultur- og likestillingsministeren