Vil du være med og bestemme Norges Oscar-kandidat? Eller delta i Gullrutens fagpriskomité?

Valgkomiteen er på leting etter nye representanter. Her er to ulike muligheter:

Vil du være med og bestemme Norges Oscar-kandidat?
Nå kan du søke om å bli Filmforbundets representant eller vararepresentant til årets Oscarkomité!
Arbeidet vil bestå av deltakelse på tre møter og å se filmene som skal vurderes. På grunn av habilitetsregler kan kandidater som selv har jobbet på noen av disse filmene ikke innstilles til komiteen.

Les mer og meld din interesse til Filmforbundets valgkomité her.

Vil du delta i Gullrutens fagpriskomité?
“Jeg har lært mye i dette arbeidet, det har vært kjempegøy!” forteller tidligere representant for Filmforbundet i Gullrutens fagpriskomité. Nå har du også mulighet til å prøve! I fagpriskomiteen vil du blant annet delta i arbeidet med å fastsette regelverk og kategorier for Fagprisene, og være med i kåringen av årets “Æresfagpris” og “Årets innovasjon”.

Vervet blir honorert av Filmforbundet med 1000 kr per møte. I tillegg vil du få mulighet til å delta og få dekket kost og losji dersom du ønsker å delta på Gullrutens hovedprisutdeling i Bergen. Noe for deg?

Les mer og meld din interesse til Filmforbundets valgkomité her.

God påske!

Filmforbundet er stengt i påskeferien fra og med 23. mars til og med 1. april. Husk at vi har mye informasjon liggende ute under ofte stilte spørsmål, avtaler og rettigheter, og Filmforbundets vederlagsordninger.

Velkommen til stormøte for TV-underholdning om tariff og F(c)R onsdag 10. april kl. 18.00!

Filmforbundet inviterer til stormøte for TV-underholdning den 10. april kl. 18.00 på Kulturhuset i Oslo om F©R, Filmforbundets organisasjon for rettighetsforvaltning, og hovedforhandlingene med VIRKE. Produksjonsledere og faste ansatte er Filmforbundets hovedprioritet under årets hovedforhandling i mai av TV-underholdningsoverenskomsten. Hovedforhandling betyr at vi både skal forhandle opp lønn, og forhandle om overenskomstens virkeområde og annet

Får du nok i lønn? Vi trenger din tilbakemelding på årets lønnsundersøkelse innen 17. mars.

Du kan svare på lønnsundersøkelsen vår her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSecO4Vow1PCSD…/viewform Hvorfor skal du ta deg tid til å svare på denne lønnsundersøkelsen nå? JO, fordi da bidrar du til å gi oss et viktig faktagrunnlag under årets hovedforhandlinger med Virke. Vi trenger fakta om deres nåværende lønns- og arbeidsforhold for å kunne forhandle om bedre vilkår. Funn

Kunngjøring av dato: F©Rs generalforsamling

På grunn av pilotprosjektet hvor vi skal arrangere landsmøte med delegatmodell, vil F©Rs generalforsamling bli holdt separat onsdag den 22. mai fra kl. 17.30 på Sentralen i Oslo. Save the date! Mer informasjon kommer.

“One Day Only in Oslo” – fagseminar om produksjonsdesign lørdag 6. april

Velkommen til Kunstnernes hus lørdag 6. april for inspirasjon, faglig påfyll og mingling med dine kolleger innen produksjonsdesign og scenografi! Som tittelen indikerer, er vi inspirert av det danske”Another Two Days in Copenhagen”. Årets hovedtaler er Jean-Vincent Puzos, kjent fra “Amour”, “The Lost City of Z” og mye mer. Nikolai Lockertsen, med mangeårig erfaring fra Storm Studios,